سجل إعجابك بصفحتنا على الفيس بوك لتصلك جميع مقالاتنا

بحث فى الموضوعات

الثلاثاء، 19 مارس 2013

شعر: عامية - فصحى: أحساس سخيف بقلم/ هانى مراد




الثلاثاء 26/2/2013

لما أشعر أن قلبى حته منك بيه بعيش
لما إيدى تيجى جنبك تضربيها كالشويش
أحساس سخيف .........................
لما أشم من خيالك ريح جمالك
وأوعدك بالود دايما ما تصونيش
شىء مخيف................
لما أطلب نبض قلبك جوه قلبى يرتعش
وانتظر الرعشة منك للجوايا ....مافيش
يبقه أحساسك خفيف............
كنت بطلبك لقلبى قبلته ومحراب للصلاة
كنت بتخيل يا قلبى .........
ان احساسى لحنانك هو احساس الحياة
كنت عاوزك تغمرينى..........
يوصل الأحساس معاكى كل لحظة منتهاه
كنت عوزك تطلبينى .........
أشعل الأحساس وليكى لما قلبك يتلقاه
كنت عاوز أبقى جنبك ......
كل لحظة من همومى توصل الفرح لمداه
أيوة منك صدقينى .........
كنت بنتظر السعادة ...كنتى طوق للنجاة
بس احساسى وفلحظة ....
ضاع خلاص لما كان لك أصبح أحساس وتاه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق