سجل إعجابك بصفحتنا على الفيس بوك لتصلك جميع مقالاتنا

بحث فى الموضوعات

الجمعة، 9 مايو 2014

شعر: عامية - فصحى: خلخال وشبشب بقلم/ محمد عاطف عبدالمنعم

20/10/2013

يللى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
لو أنتِ أمورة وموزة
أنا شعرى ناعم ومسبسب
يللى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
يالى ماشيه بملاية لف
حبك فقلبى أتحدف
من غير دوران ولا لف
حبيتك بجد ومش بكدب
يللى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
يللى ماشيه بتهزى هز
ولا مشية بنت عز
أنا برضه واد موز
بلاش تتقل واتادب
يللى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
يللى ماشيه وعايشه الدور
أنا برضه واد أمور
رجوله ومش فرفور
لو سيبتك بكره هتندب
يللى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
يللى ماشيه ولا سندريلا
والباقى جنبك غوريلا
أنا عمرى ما أعمل ألا
ماتيجى نتجوز ونكتب
يالى لابسه خلخال وشبشب
خطوتك جوايا بتدبدب
لو أنتِ أمورة وموزة
أنا شعرى ناعم ومسبسب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق