سجل إعجابك بصفحتنا على الفيس بوك لتصلك جميع مقالاتنا

بحث فى الموضوعات

الجمعة، 11 مايو 2012

شعر: عامية - فصحى: أنا غيار بقلم / هانى مراد

الاثنين
3/10/2011

ايوة بقولك انا غيار
غيرتى دى نار...
اوعى تظنى انى وانى
ممكن امشى فالتيار
دانا غيار......
غيرتى مرار
ايوة عذابى حيرتى وظنى
انى اشوفك ب استهتار
دانا غيار......
اخشى العار
اوعى تظنى بيا الشك
اوعى دا قلبى راح ينهار
دانا غيار.....
انا محتار
بس قوليلى ازاى نحتار
بين الشك وبين الغيرة
بينهم ايوة شعرة صغيرة
ايوة صغيرة بس حطيرة
شعرة تدارى بلاوى كتيرة
لكن اعرف منها اختار
انى بحبك ثقتى كبيرة
لكن حرجع اقولك سيرة
دانا غيار...
انا مشوار
لازم ترضى بغرتى لانى
بيها بكونلك انتى مهنى
دانا غيار...
انا جبار
حبى يملى الكون اسرار
يملى بحورك والانهار
دانا غيار ...
انا بحار
لازم بيها تكونى فرحانة
غيرتى دى حب ليه زعلانه
اوعى تكونى ف يوم ندمانة
اوعى تباتى الليل حيرانة
دانا غيار...
انا مغوار
اسألى عنى اهل الكار
حيجوبوكى انى بغار
انا غيار...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق