سجل إعجابك بصفحتنا على الفيس بوك لتصلك جميع مقالاتنا

بحث فى الموضوعات

الجمعة، 11 مايو 2012

شعر: عامية - فصحى: لسه بشتاق لك يا مين؟ بقلم/ هانى مراد



8/9/2011

.................................
اوعى تنسى انى مستنى الحكاية
كل يوم حيفوت معاكى او معايا
هو جزء من الرواية
ايوة بستنى الحكايا
كل لحظة يزيد هواكى او هوايا
اوعى تستنى النهاية
كل يوم بيكون رضاكى او رضايا
هو سطر من البداية
ايوة بشتاقلك هنايا
اوعى تفتكرى انك انتى علاقة فاترة
لأ ياشاطرة..اوعى تنسى كونى فاكرة
فاكره... يوم ماهواكى قابل يوم هوايا
كنت عايش فى الرواية..بس من غيرك معايا
بس ده كان من سنين.....كنت متشوق حزين
كنت مشغول بك.............. يا مين؟!!
كان هوايا يروح ويجرى... يغيب يومين!!!
كنت برجع ماليومين .. قلبى متألم ضنين!!!
كنت ادور باليومين. عن جمالك والعنين!!!
كنت بسأل عن هواكى سابنى بس وراح لفين؟
والنهاردة لما شفتك ....والعنين معصوبين
قلت فيه فى الدنيا ناس ااه ياناس مجروحين؟!!
كلمة واحدة من شفايفك نست القلب الانين
نظرةواحدة من عينيكى تشفى جرح المجروحين
اوعى يبعدعن هواكى .قلبى والشوق والحنين
لسه بشتاقلك يامين؟؟!!

مترو الانفاق ..الثامنة والنصف من صباح القاهرة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق